malé změny se počítají

27.10.2020

Na příkladu si ukážeme, jak se dá i pomocí malých změn vylepšit jídelníček...

proč tento jídelníček ne

NEVHODNÝ JÍDELNÍČEK

Snídaně: kobliha

Svačina: žádná

Oběd: rohlík se šunkou

Svačina: oplatek

Večeře: Burger s hranolkama

Tento jídelníček obsahuje pšeničnou mouku v každém pokrmu, není pestrý. Chybí kvalitní sacharidy a tuky. Bílkoviny ve formě uzenin a tučného masa a nejsou vhodné. Chybí vláknina (obsažená převážně v zelenině, ovoci a luštěninách).

Ranní výživa je nedostatečná a můžou se objevit chutě, to by vysvětloval oplatek a velká tučná večeře (přejídání se a nabírání tuků).

proč říkám ano tomuto jídelníčku

VHODNÝ JÍDELNÍČEK

Snídaně: ovesné vločky s jablkem, skořicí, medem a ořechy

Svačina: bílý jogurt

Oběd: kuřecí kousky s rýží a zeleninou

Svačina: plátek celozrnného chleba s čočkovou pomazánkou

Večeře: losos s bramborou a grilovanou zeleninou

Tento jídelníček je vyvážený, neobsahuje skoro žádnou  pšeničnou mouku a je pestrý. Obsahuje kvalitní sacharidy, tj. ovesné vločky, rýži a celozrnný chléb. Kvalitní tuky, to jsou ořechy, olivový olej u přípravy oběda a ryb (lososa v tomto případě). Bílkoviny jsou zastoupeny v kuřecím mase, rybě, ale i ve formě rostlinné, jakou jsou luštěniny. Obsahuje dostatek vlákniny. Jídelníček neobsahuje žádné pochutiny, sladkosti, ani uzeniny.

Máte-li problém si nastavit zdravý a vyvážený jídelníček, neváhejte mě kontaktovat, něco vymyslíme :-)